Zasady gry w naszym Escape Room Olsztyn
Regulamin Escape Room – Profesor Escape Room Olsztyn
1. Postanowienia ogólne
- Niniejszy regulamin określa warunki uczestnictwa w grze Escape Room w obiekcie Profesor Escape Room Olsztyn, treść w obecnej formie obowiązuje od dnia 30.08.2025
- Dokonanie rezerwacji lub udział w grze oznacza pełną, bezwarunkową akceptację wszystkich postanowień regulaminu przez uczestników i ich opiekunów.
- W sprawach nieuregulowanych regulaminem stosuje się przepisy Kodeksu cywilnego, ustaw o bezpieczeństwie, prawie autorskim oraz inne obowiązujące przepisy prawa.
2. Rezerwacje i płatności
- Rezerwacji można dokonać:
- online przez formularz rezerwacyjny,
- telefonicznie pod nr 514 681 982,
- osobiście w recepcji (H. Kołłątaja 5/325, Olsztyn).
- Rezerwacja wymaga podania imienia, nazwiska, numeru telefonu, adresu e-mail oraz informacji o liczbie uczestników.
- Płatność za grę pobierana jest z góry, przed rozpoczęciem gry. Brak uiszczenia opłaty skutkuje odmową udziału w grze.
- Anulacja rezerwacji musi nastąpić co najmniej 12 godzin przed terminem; w przeciwnym razie firma zastrzega sobie prawo do pobrania pełnej opłaty.
- Zakup vouchera nie gwarantuje pierwszeństwa przy rezerwacji – jego wykorzystanie wymaga wcześniejszej rezerwacji.
2.1 Godzina rezerwacji
- Godzina wskazana w systemie rezerwacyjnym lub ustalona z obsługą oznacza godzinę rozpoczęcia gry i nie jest czasem przybycia do poczekalni.
- Uczestnicy muszą stawić się co najmniej 15 minut wcześniej w celu zapoznania się z zasadami gry, dokonania płatności i przygotowania do rozgrywki.
- W przypadku spóźnienia firma zachowuje prawo do skrócenia czasu gry lub, w skrajnych przypadkach, anulowania rezerwacji i pobrania pełnej opłaty, traktując spóźnienie jako naruszenie warunków umowy.
- W przypadku opóźnień wynikających z przyczyn zależnych od firmy, w tym problemów technicznych, uczestnicy zostaną poinformowani, a czas gry zostanie przedłużony o czas opóźnienia. Nie przysługuje uczestnikom prawo do zwrotu, obniżki opłaty ani innych roszczeń.
3. Uczestnicy i odpowiedzialność
- Dzieci poniżej 12 lat uczestniczą wyłącznie pod bezpośrednim nadzorem pełnoletniego opiekuna, który odpowiada za bezpieczeństwo, zachowanie i wszelkie szkody spowodowane przez dziecko.
- Uczestnicy 12–15 lat mogą uczestniczyć samodzielnie przy domyślnej zgodzie opiekuna, poprzez dokonanie rezerwacji lub umożliwienie dziecku wejścia do obiektu. Firma nie ponosi odpowiedzialności za decyzje opiekuna.
- Uczestnicy 16–18 lat uczestniczą samodzielnie, ponosząc pełną odpowiedzialność za swoje zachowanie.
- Osoby powyżej 18 lat uczestniczą samodzielnie i ponoszą pełną odpowiedzialność za wszelkie skutki swoich działań.
3.1 Ryzyka zdrowotne
- Ze względu na bodźce sensoryczne, zapachy, kurz, pyły, alergeny lub inne czynniki medyczne, osoby z chorobami serca, astmą, epilepsją, klaustrofobią, alergiami, nadwrażliwościami lub kobiety w ciąży uczestniczą wyłącznie na własną odpowiedzialność.
- Firma nie jest specjalistą medycznym i nie ponosi odpowiedzialności za skutki zdrowotne wynikające z udziału w grze.
- Obsługa może jedynie zasugerować ograniczenia lub środki ostrożności w przypadku zgłoszenia problemu przez uczestnika lub opiekuna.
4. Grupy zorganizowane (szkolne, wycieczki, obozy)
- W przypadku grup zorganizowanych odpowiedzialność za uczestników ponosi opiekun grupy, niezależnie od tego, czy przebywa w pokoju gry, czy w poczekalni.
- Opiekun grupy odpowiada za bezpieczeństwo uczestników, przestrzeganie regulaminu oraz wszelkie szkody materialne wyrządzone przez uczestników grupy.
- Firma nie ponosi odpowiedzialności za osoby niepełnoletnie pozostawione bez nadzoru opiekuna.
5. Zasady bezpieczeństwa i zachowania
- Uczestnicy biorą udział w grze na własną odpowiedzialność. Firma nie ubezpiecza uczestników.
- Bezwzględny zakaz:
- palenia,
- spożywania alkoholu i narkotyków,
- wniesienia jakichkolwiek niebezpiecznych przedmiotów.
- Obsługa ma prawo przerwać grę w każdej chwili w przypadku zachowania uczestników stwarzającego ryzyko urazu lub zakłócającego przebieg gry.
- Wszystkie drzwi ewakuacyjne są oznaczone i mogą być awaryjnie otwierane przez uczestników lub obsługę.
6. Zakaz fotografowania i nagrywania
- Wszystkie pokoje gry są oznaczone naklejkami „Zakaz fotografowania i filmowania”.
- Zabronione jest samodzielne fotografowanie, filmowanie lub nagrywanie podczas gry.
- Naruszenie tego zakazu traktowane jest jako naruszenie praw autorskich i dóbr osobistych firmy i może skutkować:
- natychmiastowym przerwaniem gry bez zwrotu kosztów,
- roszczeniami cywilnymi z tytułu naruszenia własności intelektualnej i dóbr osobistych,
- zgłoszeniem odpowiednim organom w przypadku działań celowo szkodzących firmie.
- Po zakończeniu gry obsługa wskaże miejsca, w których dozwolone jest wykonywanie zdjęć lub nagrań, nie naruszających scenografii ani zagadek.
7. Zwierzęta (psy i inne)
- Uczestnicy mogą wprowadzić do gry psa lub inne zwierzę wyłącznie na własną i pełną odpowiedzialność opiekuna.
- Opiekun zwierzęcia ponosi odpowiedzialność za wszelkie szkody, zabrudzenia (w tym fekalia), zarysowania lub inne skutki obecności zwierzęcia.
- Firma nie ponosi żadnej odpowiedzialności za zachowanie zwierzęcia ani skutki dla innych uczestników.
- Firma zdecydowanie odradza obecność zwierząt ze względu na bezpieczeństwo, higienę i komfort wszystkich uczestników.
- Opiekun zobowiązany jest do stałego nadzoru nad zwierzęciem przez cały czas gry.
8. Odpowiedzialność materialna
- Za wszelkie szkody wyrządzone przez uczestników firma może żądać pełnego pokrycia kosztów naprawy lub wymiany zniszczonego mienia.
- Opiekunowie dzieci <16 lat oraz opiekunowie grup zorganizowanych ponoszą odpowiedzialność za działania swoich podopiecznych.
- Firma nie odpowiada za rzeczy pozostawione poza depozytem w recepcji lub poczekalni.
9. Czas gry
- Standardowy czas gry wynosi 60 minut.
- Możliwość wydłużenia czasu gry wymaga wcześniejszego ustalenia z mistrzem gry i może wiązać się z dodatkową opłatą.
10. Vouchery
- Voucher uprawnia do jednorazowej gry w wybranym pokoju i terminie zgodnie z harmonogramem.
- Voucher nie podlega wymianie na gotówkę.
- Voucher zakupiony stacjonarnie lub online jest ważny 6 miesięcy od daty zakupu lub zaksięgowania wpłaty.
11. Postanowienia końcowe
W sprawach nieuregulowanych obowiązują przepisy prawa polskiego.
Firma zastrzega sobie prawo do odmowy przyjęcia uczestników naruszających regulamin lub niebezpiecznie zachowujących się w trakcie gry.
Regulamin jest dostępny w recepcji oraz online.
Dokonanie rezerwacji lub udział w grze oznacza pełną akceptację regulaminu i przyjęcie odpowiedzialności za wszelkie konsekwencje działań uczestnika i opiekuna.